Thomas Wedell (USA)
Rhode Island School of Design
Skolos/Wedell
Thomas Wedell rozpoczął swoją edukację na kierunku fotografii w Layton School of Art w Milwaukee w stanie Wisconsin. Ukończył studia licencjackie na Uniwersytecie Michigan, a następnie studia magisterskie w Cranbrook Academy of Art, gdzie studiował zarówno projektowanie graficzne, jak i fotografię. Następnie rozpoczął praktykę w Bostonie ze swoją partnerką, projektantką Nancy Skolos, którą poznał w Cranbrook. W swojej pracy oboje starają się zacierać granice między projektowaniem graficznym a fotografią, tworząc kolażowe, trójwymiarowe obrazy inspirowane nowoczesnym malarstwem, technologią i architekturą. Mieszkają w domu/studiu w Providence i łączą pracę zawodową z nauczaniem w Rhode Island School
of Design. Obydwoje zostali uhonorowani Medalem AIGA za wybitne osiągnięcia w rozwijaniu designu jako cenionego rzemiosła, strategicznego narzędzia i kluczowego czynnika kulturalnego.
Lista klientów studia obejmuje Cambridge Arts Council, EMI Music Publishing, Walker Art Center, US Department of Health and Human Services oraz US Postal Service. Prace Studia otrzymały liczne nagrody i były szeroko publikowane i wystawiane. Plakaty duetu Skolos/Wedell znajdują się w kolekcjach Museum of Modern Art, Biblioteki Kongresu, Metropolitan Museum of Art, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco, Walker Art Center w Minneapolis w stanie Minnesota, County Museum of Art w Los Angeles oraz Muzeum narodowym w Poznaniu. Znajdują się również
w kolekcjach wielu międzynarodowych instytucji.
Overlap/Dissolve: Refleksje na temat 40-letniej współpracy
Temat ten odzwierciedla nasze zainteresowanie syntezą typografii i obrazu, przestrzeni dwu- i trójwymiarowej oraz formy i znaczenia. Tytułowe „nakładanie i przenikanie” często przywodzi na myśl warstwowe i rozmyte podejście charakterystyczne dla postmodernistycznego designu. Jednakże, czasami ten styl jest przytłoczony przez zbyt skomplikowane efekty wizualne, które wydają się jakby przypadkowym wynikiem przemieszania wszystkiego w mikserze, ignorując przy tym głębsze, symboliczne znaczenia, które mogłyby zostać wyrażone. W naszym podejściu nigdy nie istnieje jedno, idealne rozwiązanie projektowe. Proces twórczy rodzi ideę, która ewoluuje, nakłada się i przenika w kolejną. Ten wykład jest okazją do dzielenia się naszymi przemyśleniami i metodami tworzenia złożonych dzieł. Łączymy różnorodne środki wyrazu, takie jak pismo (kod, którego można się nauczyć) i obrazy (otwarte na interpretacje), tworząc ramy kompozycyjne, które mogą oddać harmonię, konflikt, rozwiązanie problemu lub nawet ich kombinację. Dzięki temu mieszaniu, tworzymy narrację, która współgra
z doświadczeniami odbiorcy.